عشقانه ها

عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 مشکل : فشارخون

حقایق: حدود نیمی از زنان بالای ۴۵ سال دچار فشارخون هستند.

چرا این یک مشکل است: بالا بودن فشارخون به مرور زمان، قدرت ارتجاعی رگ‌های شما را کاهش داده و جریان یافتن خون در آنها دشوارتر می‌شود. همچنین ممکن است به رگ‌های خونی آسیب برساند، موجب مشکلاتی مثل نارسایی کلیه یا کوری شود یا ایجاد پلاک که منجر به حمله قلبی یا سکته می‌شود را تحریک کند.

ازآنجاکه این روزها مشکل اضافه‌وزن حتی درمیان خانم‌های جوان نیز پدیده‌ای شایع است، مشکل فشارخون در زنان جوان‌تر نیز بررسی می‌شود. اضافه وزن به همه اعضای بدن، ازجمله رگ‌های خونی فشار وارد می‌کنند. ساکن بودن، مصرف زیاد نمک و داشتن سابقه خانوادگی بیماری‌های پسوریازیس یا دیابت شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. آیا در دوران بارداری دچار فشارخون شده‌اید؟ حتی اگر فشارخونتان بعد از وضع‌حمل به حالت عادی برگشته باشد، باز هم بیشتر در خطر ابتلای دوباره به آن هستید.

چه علائمی دارد: در اکثر مواقع هیچ. اما اگر دچار سرگیجه، تار شدن دید یا سردردهای مداوم شدید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. 

راهکار: حتماً برای چک کردن فشارخونتان سالی یکبار نزد پزشک بروید. در بهترین حالت فشارخونتان باید ۱۲۰/۸۰ باشد؛ اگر روی مرز بودید (۱۳۰/۸۰) چند هفته بعد دوباره باید چک کنید. خوشبختانه اگر در مرز خطر باشید، ایجاد تغییرات در سبک زندگی مثل کم کردن وزن، مصرف کمتر از ۱۲۰۰ میلی‌گرم نمک در روز، ورزش منظم و کنترل استرس می‌تواند فقط طی سه ماه فشارخونتان را پایین بیاورد. اگر فشارخونتان بالا باشد (۱۴۰/۹۰)، پزشک ممکن است داروهایی مثل ادرارآورها یا بتا-بلاکرها برای کاهش فشارخونتان تجویز کند.

مشکل : تپش قلب

حقایق: تند بودن ضربان‌قلب ممکن است ترسناک باشد اما در اکثر موارد، جای نگرانی برای آن وجود ندارد. تپش قلب معمولاً به علت عوامل مربوط به سبک زندگی مثل استرس، مصرف زیاد کافئین، کم‌آب شدن بدن یا مصرف دکونژستان‌ها است. اما مطمئناً باید آن را چک کنید زیرا می‌تواند نشانه یک اختلال جسمی مثل پرکاری تیروئید (وقتی بدنتان بیش از اندازه هورمون تیروئید ترشح می‌کند) یا ریتم غیرعادی قلب که به آریتمی معروف است و معمولاً خطرناک نیست، باشد. 

چه علائمی دارد: تند، نامنظم و قوی بودن ضربان قلب که حتی در زمان استراحت اتفاق می‌افتد، تپش قلب است. در بدترین حالت یک اختلال آریتمی متداول که تاکی‌کاردی فوق‌بطنی (supraventricular tachycardia) نامیده می‌شود، ممکن است موجب غش یا سرگیجه شود.

راهکار: اگر اولین بار است که تپش‌قلب را احساس کرده‌اید، حتماً مقدار قابل‌توجهی آب بنوشید و از مصرف کافئین دوری کنید. اگر این مشکل از بین نرفت، برای انجام الکتروکاردیوگرام (آزمایشی که در آن پربه‌های الکتریکی قلب را ثبت می‌کنند) یا نوارقلب نزد پزشک بروید. انجام مانور واگ (چمباتمه زدن، سفت کردن بدن، و زور زدن) با کند کردن تکانه‌های الکتریکی قلب، موارد خفیف را درمان می‌کند. اگر این نیز موثر نبود، دکتر داروهایی را برایتان تجویز خواهد کرد و یا برای تنظیم مجدد سیگنال‌های الکتریکی شما، عملی برایتان انجام خواهد داد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4055
بازدید دیروز : 1155
بازدید هفته : 7552
بازدید ماه : 7436
بازدید کل : 287914
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس