عشقانه ها

عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

رحمت بر طرفدار حق
طلحه و زبیر، دو نفر ازشخصیت های معروف قریش بودند و از اصحاب بزرگ رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ به شمار می آمدند.
و این دو نفر در ماجرای بیعت با امیر مؤمنان علی ـ علیه السلام ـ پس از قتل عثمان، اولین افرادی بودند که با آن حضرت بیعت کردند، و نقش به سزائی در بیعت مردم باعلی ـ علیه السلام ـ داشتند.
ولی پس از آن که علی ـ علیه السلام ـ زمام امور رهبری را بدست گرفت، و بر اساس عدل اسلامی به رسیدگی امور پرداخت؛ این دو نفر در مواردی، به خصوص در دو مورد به علی ـ علیه السلام ـ اعتراض کردند و همین موجب تیرگی پیوند این دو نفر با علی ـ علیه السلام ـ شد:
1ـ می گفتند: چرا علی ـ علیه السلام ـ در شئون سیاسی کشور با ما مشورت نمی کند؟
2ـ می گفتند: چرا آن حضرت، در تقسیم بیت المال، ما را با دیگران فرق نمی گذارد و همه را به یک چشم دیده و بیت المال را به طور مساوی بین مسلمین تقسیم می نماید، با این که ما از شخصیت های با سابقه اسلام هستیم و...
اگر سیاست به معنی حیله و تزویر باشد، علی ـ علیه السلام ـ می بایست آن ها را زیر پر خود نگهدارد، و حق السّکوت به آن ها بپردازد. ولی سیاست در اسلام به معنی تدبیر امور بر اساس عدل و قسط اسلامی است، بنابر این نمی توان با امتیاز طلبان، ملاحظه کاری کرد و حق دیگران را به آن ها داد.
امام علی ـ علیه السلام ـ در پاسخ اعتراض این دو نفر مطالبی فرمود، از جمله فرمود:
«لقد نقمتما یسیرا، و ارجاتما کثیرا، الاّ تخبرانی، ای شیء کان لکما فیه حقّ دفعتکما عنه، ام ای قسم استاثرت علیکما به ام ای حقّ رفعه الی احد من المسلمین ضعفت عنه ام جهلته ام اخطات بابه ...؛ شما برای امور جزئی، خشمگین شدید، و خوبی های فراوان را نادیده گرفتید، آیا ممکن است به من اطلاع بدهید که من چه حقّی از شما را پایمال نموده ام؟! یا کدام سهم شما را تصاحب نموده ام؟! (که در نتیجه به شما ظلم کرده باشم؟ و یا کدام حق و شکایتی از مسلمین بوده که نزدم آورده اند و من در رسیدگی به آن، اظهار ضعف وعجز کرده ام؟، و یا کدام حکم الهی بوده که من از آن ناآگاه هستم، و یا در طریق آن، اشتباه کرده ام؟» ....
سپس در مورد خلافت و رهبری که احراز آن از هر نظر از علی ـ علیه السلام ـ بوده، و خود مردم آن حضرت را برگزیدند، بی آن که او تمایل نفسانی به آن داشته باشد، سخن گفت و در آخر فرمود: رحم الله رجلا رأی حقّا فاعان علیه، أو رأی جوراً فردّه و کان عونا علی صاحبه: «خدا رحمت کند کسی را که حقی را بنگرد و آن را کمک کند و ظلمی را بنگرد و آن را رد کند و صاحب حق را یاری نماید» 

شهادت امام عارفین مولی الموحدین امیرالموئمنین امام علی (ع) تسلیت باد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2047
بازدید دیروز : 1155
بازدید هفته : 5544
بازدید ماه : 5428
بازدید کل : 285906
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس