عشقانه ها

عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

آيا شما جزو آن دسته از افرادى هستيد كه صبح را بيشتر از ديگر قسمت هاى روز دوست دارند حتى اگر شب قبل تا ديروقت بيدار مانده باشيد ! استرس و اضطراب سيستم ايمنى بدن را ضعيف مى كند. بنابراين نكته مهم در اين بين آغاز كردن صبحى بانشاط و شاداب براى جبران خستگى شب گذشته است. بايد با آرامش ساعات اوليه را بگذرانيد تا علاوه بر جسمى سالم، بهترين استفاده را از روز پيش رو بكنيد، اما رمز آغاز يك صبح شاداب چيست متخصصان علم پزشكى معتقدند با انجام چند كار كوچك مى توان سلامت جسم و روح و داشتن روزى شاد را تأمين كرد.بهتر است پرده كركره اتاق خود را به حالت نيمه باز بگذاريد. در اين صورت، نور طبيعى طلوع آفتاب پيامى به مغز مى فرستد تا ميزان ترشح آدرنالين بيشتر شود، اين كار پيامى براى وقت بيدار شدن است و كمك مى كند تا وقتى زنگ ساعت به صدا درمى آيد، شما نيمه بيدار باشيد. اگر همين رويه را دنبال كنيد، به جاى ساعت شماته دار، شما به ساعت بيولوژيكى بدن خود اعتماد خواهيد كرد.
پزشكان توصيه مى كنند، ساعت را ۱۵ دقيقه زودتر از زمان بيدارى موردنظر كوك كنيد. چون ديگر مجبور نخواهيد بود يكباره از رختخواب بلند شويد و روز را با عجله آغاز كنيد. در اين شرايط وقت خواهيد داشت در رختخواب دراز بكشيد، بدون عجله بلند شويد، بدن را كش بدهيد و به اخبار گوش كنيد. شما حتى فرصت خواهيد داشت تا لباسى را كه مى خواهيد بپوشيد، كارهايى كه در طول روز بايد انجام دهيد و صبحانه اى كه دوست داريد بخوريد، در ذهن مرور كنيد. اين چند دقيقه دراز كشيدن در رختخواب، قبل از آنكه بقيه افراد خانواده بيدار شوند، فقط متعلق به خود شما است.
- يادآورى مى كنيم كه بدن خود را تا حد ممكن به مدت ۱۵ ثانيه كش بدهيد؛ اين كار را حتى قبل از آنكه چشم ها را باز كنيد، انجام دهيد، دست را بلند كنيد و با كشيدن انگشتان، گردن، مچ دست، انگشتان پا، مچ پا و در آخر گردن و كمر، سعى كنيد خستگى چند ساعت خواب را از تن خارج كنيد.
- بهتر است يك صندلى زير دوش حمام بگذاريد و روى آن بنشينيد، اين كار هم شما را آرام مى كند و هم انرژى مى دهد، درست مثل ماساژ آب. پس از چند دقيقه از زير دوش بيرون بياييد و حمام كنيد.
- هر روز صبح يك نقل قول كه به شما انگيزه مى دهد، بخوانيد. اين كار يك ساختار زيبايى به روز شما مى بخشد. شما را براى ادامه روز باانگيزه نگه مى دارد. مى توانيد حتى يك قطعه شعر كه به شما تمركز مى دهد را با خود زمزمه كنيد.
- سعى كنيد هر صبح شربت يا قرص مولتى ويتامين مصرف كنيد. سلامت جسم شما لازمه يك روز شاداب و بانشاط است.
- تا جايى كه ممكن است، تصميمات و گزينه هاى خود را كم كنيد، براى آنكه واقعاً يك صبح آرام و بدون استرس داشته باشيد. تعداد تصميمات و برنامه هايتان را تا حد ممكن كاهش دهيد. شما مى توانيد شب قبل درباره لباس، زمان بيدار شدن و مسير رفت و آمد فرداى خود تصميم بگيريد.
- اگر بچه داريد، او را هر صبح در آغوش بگيريد، اگر كودك دبستانى يا بزرگتر داريد، كنار تختخواب او بنشينيد و با نوازش او را بيدار كنيد و اگر كودك خردسال داريد، كنارش دراز بكشيد و او را در آغوش بگيريد. اين لحظات آرامشى به شما هديه مى دهند كه در همه ساعات روز شيرينى آن را احساس خواهيد كرد و حس تندرستى و سلامت بيشترى به شما دست مى دهد.
- صبح ها دهان خود را مسواك بزنيد، براى آنكه حال و هواى يك روز سالم و بانشاط را به دست آوريد، چه چيز بهتر از اينكه با تميزى شروع كنيد. بيش از ۳۰۰ نوع باكترى از شب قبل در دهان شما جا گرفته اند، پس با يك دهان آب گرفتن ساده نمى توانيد آنها را خارج كنيد.
- هر صبح يك آسپرين بچه بخوريد تا خطر حمله قلبى را به ميزان قابل توجهى كاهش داده باشيد. افرادى كه به مدت پنج سال هر صبح از آسپرين استفاده كنند، خطر حمله هاى قلبى تا ۵۰ درصد در آنها كمتر مى شود، البته در اين باره با پزشك مشورت كنيد.
- مصرف شكر در صبحانه فراموش نشود. براى آنكه از حافظه خود در طول روز به بهترين شكل استفاده كنيد، چاى يا قهوه را با شكر بخوريد. يك ليوان آب پرتقال هم به كمك شما خواهد آمد.
- تقويم كارهاى روزانه داشته باشيد، در قسمتى از آشپزخانه يك تقويم بزرگ يا تخته سفيد بگذاريد. هر برنامه اى كه براى روز خود داريد، يادداشت كنيد. از موعد صورت حساب ها تا آوردن فرزندان از مدرسه را يادداشت كنيد. اين زمان بندى روزانه كمك مى كند درگير استرس هاى مربوط به فراموش كردن كارهاى مهم نشويد.
- نوشيدن دو ليوان آب را فراموش نكنيد، بدن شما در طول شب روزه بوده است، بنابراين نياز شديد به آب پس از بيدارى را با نوشيدن دو ليوان آب رفع كنيد.
- يك سبد مقابل در خروجى براى خود و فرزندان بگذاريد و كليد، كيف پول، كاغذ، دستكش و ديگر وسايلى را كه احتمالاً براى پيدا كردن آنها بايد خانه را جست وجو كنيد در آن قرار دهيد تا مجبور نباشيد شتابزده از خانه خارج شويد.
- اعضاى خانه را ببوسيد و از منزل خارج شويد. قبل از خروج از خانه، با بوسيدن اعضاى خانواده، روحيه، نشاط، شادابى و تندرستى روحى لازم براى رويارويى با يك روز و فشار كارى را به دست مى آوريد. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2197
بازدید دیروز : 1155
بازدید هفته : 5694
بازدید ماه : 5578
بازدید کل : 286056
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس