عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

قلب زمانه خون شده آقا !
دگر بیا ...
آیینه دار گلشن طاها !
دگر بیا ...
صبر و قرار رفت ز دل ها به یاد تو !
ای انتظار جان و دل ما !
دگر بیا ...
ای راز سر به مهر فلک ، انتظار سبز !
مسند نشین عالم بالا !
دگر بیا ...
گل های سرخ باغ به یادت شکفته اند !
آقا ! برای دیدن گل ها
دگر بیا ...
ای سبز سبز ، ای گل باغ محمدی !
ای یادگار خانه ی زهرا !
دگر بیا ...
آقا ! حضور سبز تو درمان عالم است !
بهر شفای این دل تنهــــــــا
دگر بیاااا 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پسرك با دسته گل.های رز قرمز رنگ در میان خودروهای متوقف پشت چراغ.قرمز حركت می كرد، 12 ساله به نظر می.رسید، كنار پنجره بسته خودروها می.ایستاد و گل.هایش را نشان می.داد. شاید راننده.ای، خیال خرید شاخه گلی كند ولی هوا سردتر از آن بود كه فكر خرید گل در ذهن كسی مانده
باشد.
پسرك وقتی به خودرو مدل بالایی كه دختر و پسری جوان سرنشین آن بودند، رسید متوجه شد شیشه خودرو پائین است، پسرك گل.هایش را سمت راننده گرفت و گفت: عمو یك شاخه گل بخر.
مرد جوان پاسخ داد: گل نمی.خواهم.
پسرك با اصرار گفت: ارزان است.
مرد جوان سرش را به علامت نفی تكان داد و به گفت.وگو با دختر جوان ادامه داد.
پسرك با سماجت گفت: 2هزار تومان است یك شاخه گل برای خانمتان بخرید دیگر.
مرد جوان گفت: خانمم نیست خواهرم است.
پسرك گفت: عمو یك شاخه گل برای خواهرت نمی.خری؟ فقط هزار تومان.
مرد جوان اسكناس پنج.هزار تومانی را رو به پسرك گرفت و گفت: هزارتومان بردار و مابقی را برگردان.
پسرك 4 هزار تومان را برگرداند و خواست شاخه گلی به مرد جوان دهد كه مرد گفت: گل نمی.خواهم برای خودت.
پسرك با لبخندی بر لب گفت بیا عمو، این سه شاخه گل هدیه من به تو كه خواستی دلم را شاد كنی...
پسرك گل.ها را روی داشبورد خودرو گذاشت و لبخندزنان دور شد.
پسرك رفت و اشك، مهمان چشمان دو جوان شد. 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

خیلی وقت است فراموش کرده ام ...
کدامیک را سخت تر می کشم ... ؟
رنــــج !
انتظار !
یا نفس را ...

.

.

.

چهار فصل کامل نیست !
هوای تو ، هوای دیگریست ... 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد داخل اتاقهاى پيامبر مشويد مگر آنكه براى [خوردن] طعامى به شما اجازه داده شود [آن هم] بى‏آنكه در انتظار پخته‏شدن آن باشيد ولى هنگامى كه دعوت شديد داخل گرديد و وقتى غذا خورديد پراكنده شويد بى‏آنكه سرگرم سخنى گرديد اين [رفتار] شما پيامبر را مى‏رنجاند و[لى] از شما شرم مى‏دارد و حال آنكه خدا از حق[گويى] شرم نمى‏كند و چون از زنان [پيامبر] چيزى خواستيد از پشت پرده از آنان بخواهيد اين براى دلهاى شما و دلهاى آنان پاكيزه‏تر است و شما حق نداريد رسول خدا را برنجانيد و مطلقا [نبايد] زنانش را پس از [مرگ] او به نكاح خود درآوريد چرا كه اين [كار] نزد خدا همواره [گناهى] بزرگ است

سوره احزاب آیه 53 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

تو از کجای این زمین مرا نظاره میکنی
که چشم من پر ازنگاه بی ریای توست 
تو از کجای این زمان مرا اشاره می کنی
که راه من پر از نشان و ردّ پای توست 
تو از کجای متن گل مرا نشانه می روی
که قلب من پر ازشکوفۀ خیال توست 
تو از کجای نغمه ها مرا ترانه می شوی
که ساز من پر از صدای خوش نوای توست
تو از کجای هر کجا مرا کنایه می زنی :
که خوب خوب من توئی ، دلم پر از وفای توست 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

وصيت نامه شهيد حبيب الله شمايلي
چون هدف بزرگ و مسئوليتي كه به دوش امت ما افتاده و انتظاري كه محرومان دنيا از انقلاب ما دارند، عظيم مي باشد سختي، دوري، كمبود، نارسايي، و ساير عوامل طبيعي بود، ما بايد صبر و استقامت را از رسول الله (ص) و امامان معصوم (ع) آموخته، زيرا آنان به وعده خداوند ايمان و يقين كامل داشته اند، خداوندا انقلاب ما را تا پيوند آن با انقلاب جهاني حضرت مهدي (عج) مستدام بدار. 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

غصه هایی كه دلم را می آزرد و هرگز نتوانستم آنطور که باید، به او بگويم آن رنج ها و غصه ها با دلم، روحم و احساسم چه می کنند؟! غصه ها، انباشته شد و چون گلوله ای راه نفس را بر من بست، اكنون، با دلی شکسته و تنها، به ديوار اين اتاقك می نويسم شاید راه نفسم، باز شود و بتوانم باز با تمام عشق و احساس سرشارم به او بفهمانم که بی حضور سبزش زندگی، برايم معنا ندارد و اگر نباشد زندگی ام سیاه و غمگین خواهد بود. می خواهم به او بگویم که چقدر دوستش دارم و او مجالم نمی دهد ... 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

تغذیه صحیح بینایی قوی
با تغییرات عادات تغذیه ای و استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین A ؛ ویتامین C، امگا 3 و مواد حاوی آنتی اکسیدان، ترک سیگار و انجام ورزش بطور منظم شاهد اثرات شگفت انگیزبر بهبود سلامت بدن خود خواهید بود ویتامین A ، C امگا 3 و نوترنیت های حاوی آنتی اکسیدان ها می تواند در بهبود بینایی نقش موثر داشته باشند، توجه داشته باشید که مقدار زیاد مصرف هر ماده می تواند مضر باشد.
1- ویتامین A
ویتامین A در منابع حیوانی نظیر جگر ، تخم مرغ، شیر، کره، پنیر، وجود دارد. روغن جگر حاوی ماده رتینیل پالمیتات ( ویتامین A ) می باشد که در بدن به رتینول تبدیل می شود. رتینول برای عملکرد صحیح بینایی لازم است در بدن افراد بالغ رتینول تولید می شود اما بتدریج بر اثر عوامل مختلف توانایی تولید طبیعی رتینول کاهش می یابد، بهمین دلیل نیاز به مصرف ویتامین A در مراحل بعدی زندگی بالا می رود ویتامین A از گلوکوما ( آب سیاه) و ضعف بینایی جلوگیری می کند.
2- ویتامین C
هیچ رژیم غذایی بدون ویتامین C بر بهبود بینایی موثر نخواهد بود، ویتامین C در مواد غذایی نظیر آبمیوه ها، انواع توت، میوه ها یی نظیر کیوی و پرتقال به وفور یافت می شود و اثر فوق العاده ای بر جلوگیری از نارسایی بینایی نظیر ادم شبکیه دارد. ویتامین C از ادم شبکیه و کاتاراکت ( آب مروارید) جلوگیری می کند.
3- نوترینت های حاوی آنتی اکسیدان
برای جلوگیری و کاهش خطر ابتلا به Age-related macular degeneration (AMD) یا تخریب ماکولا به علت پیری، استفاده از مواد حاوی آنتی کسیدان ها توصیه می شود. AMD با علائمی نظیر تاری دید و کاهش دید در شب و نابینایی در دهه چهارم و پنجم زندگی ظهور می کند مواد غذایی نظیر اسفناج ، خربزه، گلابی، کلم بروکلی، هلو ،آلوها، کدو حلوایی و کدو سبز حاوی آنتی اکسیدان می باشند.
4- امگا- 3
امگا -3 در جلوگیری از گلوکوما ( آب سیاه ) موثر است این موضوع توسط دانشمندان آمریکایی تحقیق و به اثبات رسیده است. خوردن امگا- 3 سبب کاهش فشار چشم تا 13% می شود. با خوردن ماهی سالمون، بروکلی ، روغن ماهی، روغن جگر، فندق، کلم و سبزیهای دارای برگ سبز می توانید خطر ابتلا به افزایش فشار چشم کاهش داده و از بروز گلوکوما جلوگیری کنید.
به این ترتیب مصرف ویتامین های A و C و امگا 3 و آنتی اکسیدانها در بهبود و سلامت بینایی موثراند. 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

خدايا!
مرا به ابتذال ارامش و خوشبختي مکشان. اضطرابهاي بزرگ غم هاي ارجمند و حيرت هاي عظيم را به روحم عطا کن . لذتها را به بندگان حقيرت ببخش و درد هاي عظيم را به جانم ريز.
خدايا!
اگر باطل را نمي توان ساقط کرد مي توان رسوا ساخت اگر حق را نمي توان استقرار بخشيد مي توان اثبات کرد طرح کرد و به زمان شناساند و زنده نگه داشت.
خدايا!
به من زيستني عطا کن که در لحظه مرگ بر بي ثمري لحظه اي که براي زيستن گذشته است حسرت نخورم و مردني عطا کن که بر بيهودگيش سوگوار نباشم براي اينکه هرکس آنچنان مي ميرد که زندگي کرده است.
خدايا!
اتش مقدس شک را چنان در من بيفروز تا همه يقين هايي را که بر من نقش کرده اندبسوزد و انگاه از پس توده اين خاکستر لبخند مهراوه بر لب هاي صبح يقيني شسته از هر غبار طلوع کند.
خدايا!
به هرکي دوست ميداري بياموز که عشق اززندگي کردن بهتر است و به هرکس که بيشتر دوست ميداريش بچشان که دوست داشتن از عشق برتر است !
خدايا!
خدايا تو را سپاس مي گويم که در مسيري که در راه تو بر مي دارم آنها که بايد مرا ياري کنند سد راهم مي شوند، آنها که بايد بنوازند سيلي مي زنند، آنها که بايد در مقابل دشمن پشتيبانمان باشند پيش از دشمن حمله ميکنند و ..... تا در هر لحظه از حرکتم به سوي تو از هر تکيه گاهي جز تو بي بهره باشم   

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 تحمل کــن عزیز دل شکسته
تحمل کن به پای شمع خاموش 
تحمل کن کنار گریـــــه مــــن 
به یاد دلخـوشی های فـرامــوش 
جــهـان کوچک من از تو زیباست 
هنوز از عـطـر لبـخـند تو سرمست
واسه تکــــرار اسم سـاده توست
صدایی از من عاشق اگـر هسـت....

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

لقمان علیه السلام:
لقمان به پسرش گفت: «پسرم! بدون تعجّب [و بى‏جا ]خنده نکن و بى هدف ، راه نرو و از چیزى که به تو مربوط نیست ، نپرس ». 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

یکی بود، یکی نبود. زیر گنبد کبود، جوانی به درختی تکیه داده بود و مثل ابر بهاری گریه می کرد. گاهی که از گریه کردن خسته می شد، به نقطه ای خیره می ماند، بعد آهی می کشید و شروع به اشک ریختن می کرد.
همان جور که جوان مشغول آه کشیدن و اشک ریختن بود، ناگهان آسمان ابری شد و صدای رعد و برق شدیدی از ابرها برخاست و روی زمین گرد و خاک شد. جوان به خیال این که می خواهد طوفان بشود، برخاست برود پی کارش که ناگهان دختری را در مقابل خود دید
دختر گفت: ای جوان، بدان و آگاه باش که من دختر شاه پریان هستم که به شکل انسان درآمده و آمده ام که از این به بعد تا آخر عمر در خدمت تو باشم. حالا بگو چه آرزویی داری؟
جوان در حالی که نمی دانست خواب است یا بیدار، گفت: یعنی تو واقعاً دختر شاه پریان هستی و آمده ای که آرزوهای مرا برآورده کنی؟
دختر گفت: بله... مگر خود تو همین را نمی خواستی؟
پری که به عمرش چنین جوان خانواده دوستی ندیده بود، گفت: چیز دیگری نمی خواهی؟ 
پسر گفت: معلوم است که می خواهم، یعنی انتظار داری من و همسر آینده ام با اتوبوس به ویلا برویم؟ این که نمی شود. ما باید یک اتومبیل آخرین مدل هم داشته باشیم تا آن وقت من بتوانم همسر آینده ام را خوشبخت کنم.
پری که قند توی دلش آب می شد، پرسید: اگر من همه این چیزها را برای تو فراهم کنم، آن وقت تو چکار می کنی؟
پسر گفت: معلوم است دیگر، ازدواج می کنم.
پری در حالی که سرخ شده بود، گفت: نه، منظورم این است که با کی ازدواج می کنی؟
پسر گفت: خب معلوم است، با دختر خاله ام صغری...
قصه که به اینجا رسید، دختر شاه پریان لنگه کفشش را درآورد و افتاد به جان پسر. ما از این داستان نتیجه می گیریم که پری هم پری های قدیم 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

به غضنفر میگن : برای چی زدی زنتو با چاقو کشتی ؟؟؟
غضنفر میگه : آخه وضع مالیم اونقدر خوب نبود که بتونم تفنگ بخرم
.
.
.
.
زن و شوهری به سینما رفتند ، در اواخر فیلم ، زن ، شوهرش را صدا زد و گفت : این کسی که بغل دست من نشسته از اول فیلم تا حالا خوابه !!!
مرد با ناراحتی جواب داد : به درک که خوابه حالا چرا منو از خواب بیدار کردی ؟ 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

نیمه شب بود و غمی تازه نفس؛
ره خوابم زد و ماندم بیدار.
ریخت از پرتو لرزندهشمع
سایه دسته گلی بر دیوار
همه گل بود ولی روح نداشت
سایه ای مضطرب ولرزان بود
چهره ای سرد وغم انگیز وسیاه
گوئیا مرده سرگردان بود!
شمع خاموششد از تندی باد
اثر از سایه به دیوار نماند!
کس نپرسید کجا رفت؛ که بود
کهدمی چند درین جا گذراند!
این منم خسته درین کلبه تنگ
جسم درمانده ام از روحجداست
من اگر سایه خویشم ، یارب
روح آواره من کیست؛کجاست؟
فریدون مشیری 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

رنج شیطان
شیطان به حضرت یحیی گفت : می خواهم تو را نصیحت کنم !
حضرت یحیی فرمود : من میل ندارم ولی می خواهم بدانم طبقات مردم نزد شما چگونه اند .
شیطان گفت :‌مردم از نظر ما به سه دسته تقسیم می شوند :....

۱) عده ای مانند شما معصومند ، ار آنها مایوسیم و می دانیم که نیرنگ ما در آنها اثر نمی کند

۲) دسته ای هم بر عکس در پیش ما شبیه توپی هستند که به هر طرف می خواهیم می گردانیم
۳) دسته ای هم هستند که از دست انها رنج می بریم ؛ زیرا فریب می خورند ؛ ولی سپس از کرده خود پشیمان می شوند و استغفار می کنند و تمام زحمات ما را به هدر می دهند دفعه دیگر که نزدیکه که موفق شویم ،؛ اما آنها دوباره به یاد خدا می افتند و از چنگال ما فرار می کنند . ما از چنین افرادی پیوسته رنج می بریم . 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

همه دنیا در حکم یک دوربین عکاسی است ، لبخند بزنید !

.

.

.

.

تلاش کنیم ندیده ها را ببینیم ، دیدن آنچه که همه می بینند هنر نیست 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

جوردي آلبا، اولين خريد ويلانووا براي بارسا
طبق گزارش منتشره در روزنامه اسپورت کاتالونيا، جوردي آلبا، مدافع باشگاه والنسيا اولين خريد تابستاني بارسلوناي تيتو ويلانووا خواهد بود. 

*************************************************

فتح‌الله‌زاده: براي پست و مقام نيامده‌ام
مديرعامل استقلال با بيان اينکه براي پست و مقام به اين باشگاه نيامده گفت: حتي اگر براي فصل بعد هم نباشم، تيم قدرتمندي خواهم بست.

*************************************************

دربي منچستر رکورد ال کلاسيکو را مي‌شکند
بر اساس اعلام رسانه‌هاي انگليسي ديدار حساس تيم‌هاي منچستريونايتد و منچسترسيتي بيش از 650 ميليون بيننده خواهد داشت. به نقل از ورد ساکر، پيش بيني مي‌شود ديدار تيم‌هاي همشهري يونايتد و سيتي که در چارچوب هفته سي و ششم ليگ برتر انگليس برگزار مي‌شود، رکورد تعداد تماشاگران در دنياي فوتبال را بشکند.
بيش از 650 ميليون بيننده تلويزيوني در 190 کشور جهان ديدار اين دو تيم را تماشا خواهند کرد تا قهرمان اين فصل را بشناسند. يونايتدها با 83 امتياز و تفاضل 54 و سيتي با 80 امتياز و تفاضل 60 در رده‌هاي اول و دوم ليگ برتر جزيره قرار دارند. جذابيت اين ديدار تنها به رقابت اين دو تيم در صدر جدول محدود نمي‌شود. رقابت اين دو باشگاه و هواداران آنها ريشه‌اي تاريخي دارد.

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

به نسیمی همه راه به هم می ریزد
کی دل سنگ تو را آه به هم می ریزد 
سنگ در برکه می اندازم و می پندارم 
با همین سنگ زدن ، ماه به هم می ریزد 
عشق بر شانه هم چیدن چندین سنگ است 
گاه می ماند و نا گاه به هم می ریزد 
انچه را عقل به یک عمر به دست آورده است 
دل به یک لحظه کوتاه به هم می ریزد 
آه یک روز همین آه تو را می گیرد 
گاه یک کوه به یک کاه به هم می ریزد 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

امام موسی کاظم (ع):
ولايت على(ع) در كتابهاى همه پيامبران ثبت شده است و هيچ پيامبرى مبعوث نشد، مگر با ميثاق نبوت محمد(ص) و امامت على(ع)

********************************************************

امیر المومنین علیه السلام : فرزندم درستی چیست ؟ حسن بن علی علیه السلام: پدر, درستی, از میان برداشتن بدی ها بوسیله ی نیكی هاست . - شرف چیست ؟ نیكی كردن به خویشاوندان و تحمل بدی ایشان .

********************************************************

امام رضا - عليه السلام - فرمود: فرستادن صلوات و تحيّت بر حضرت محمّد و اهل بيت آن حضرت (عليهم السلام) در پيشگاه خداوند متعال، پاداش گفتن «سبحان الله، لا إله إلاّ الله، الله اكبر» را دارد.

********************************************************

بجای حسرت و اندوه برای عدم موفقیتهای گذشته، با گرفتن تصمیم و اراده قوی جبران کن.امام هادی (ع)

********************************************************

مسخره کردن (و بذله گویی) دیگران، تفریح سفیهان و کار جاهلان است.امام هادی (ع)

 

 

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

عاقبت یک روز مغرب محو مشرق می شود
عاقبت غربی ترین دل نیز عاشق می شود
عهد می بندم زماني که نه زود است و نه دیر
مهدی ما حاکم کل مناطق می شود

اللهم عجل لوليک الفرج 

[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

وقتی یازده ساله بودم،به بیسبال علاقه ی بسیاری داشتم.به مسابقات بیسبال گوش می دادم و آنها را از تلویزیون تماشا می کردم.کتاب هایی که می خواندم در مورد بیسبال بود.کارت های بیسبال کلیسا را می گرفتم و تمام خیالپردازی هایم در مورد بیسبال بود.
هر زمان و هرکجا که می توانستم بیسبال بازی می کردم.با برادرم،پدرم و دوستانم بیسبال بازی می کردم.با این گرایش شدید بود که وارد مسابقات فصلی نوجوانان 1956 شدم.من بازیکن متوسطی بودم،نه خوب و نه بد.فقط عاشق بیسبال بودم.
گوردون عاشق بیسبال نبود،بازیکن خوبی هم نبود.او آن سال به محله ی ما آمد و در مسابقات بیسبال ثبت نام کرد.بهترین تعریف برای توصیف بازی گوردون این است که بگویم او اصلا مهارت نداشت.او نمی توانست توپ را بگیرد، نمی توانست آن را پرتاب کند و به آن ضربه بزند.
در واقع گوردون از توپ می ترسید.
وقتی انتخاب نهایی انجام شد و گوردون را به تیم دیگری فرستادند،نفس راحتی کشیدم.هر کس باید دست کم در نیمی از بازی شرکت می کرد و من نمی توانستم تحمل کنم که گوردون فرصت های تیم مرا هدر دهد.بیچاره آن تیم که گوردون در آن بود!
پس از دو هفته تمرین،گوردون را کنار گذاشتند.دوستانم در تیم او گفتند که مربی تیم شان به دو نفر از بازیکنان خوب تیم گفته که گوردون را به جنگل ببرند و با او حرف بزنند.
این ماجرا حس عدالت مرا بر انگیخت.من نزد مربی ام رفتم و ماجرا را با تمام جزئیاتش با او در میان گذاشتم.فکرمی کردم که مربی با مسئول مسابقات تماس می گیرد و گوردون را به تیم قبلی اش برمی گردانند و به این ترتیب هم عدالت و هم فرصت برای بردن تیم من فراهم می شد.
اشتباه می کردم.مربی ام تصمیم گرفت گوردون را به تیمی بفرستد که او را بخواهد.تیمی که به او احترام بگذارد،تیمی که به هر کس بر اساس توانایی اش فرصتی عادلانه بدهد.
گوردون عضو تیم ما شد.
کاش می توانستم بگویم گوردون در نوبت توپ زنی اش در بازی نهایی دو بار توپ را به خارج از زمین پرتاب کرد.اما این اتفاق نیفتاد.فکر نمی کنم در تمام فصل گوردون توپی را به اشتباه پرتاب کرده باشد.توپ هایی که به سوی او پرتاب می شد،از بالای سر یا کنار او رد می شد.
موضوع این نبود که کسی به گوردون کمک نکرد.مربی به او تمرین اضافه داد و نگه داشتن توپ را با او تمرین کرد،اما او پیشرفت چندانی نداشت.
فکر نمی کنم گوردون در آن سال چیز زیادی از مربی ام یاد گرفته باشد،اما من می دانم درس های زیادی از بیسبال آموختم.
من در آن تابستان درس های زیادی از مربی ام یاد گرفتم،اما مهم ترین درس درباره ی بیسبال نبود.درباره ی صداقت بود.یاد گرفتم تمام افراد قابل احترام هستند و مهم نیست که توپ را تا چه فاصله ای می توانند پرتاب کنند.آموختم همه ی ما ارزشمندیم حتی اگر نتوانیم توپ را متوقف کنیم.آموختم که کار عادلانه مهم تر از برد و باخت است.
به همین دلیل آن سال از بودن در ان تیم خوشحال بودم.خوشحالم که آن مرد مربی من بود.افتخار می کنم که عضو تیم او و پسرش هستم 

[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

من هیچ ندانم که مرا آنکه سرشت / از اهل بهشت کرد، یا دوزخ زشت

جامی و بتی و بربطی بر لب کشت / این هر سه مرا نقد و ترا نسیه بهشت . . .

.

.

.

آهم که هزار شعله در بر دارد / صد سلسله کوه را ز جا بر دارد

من رعدم و می‌ترسم اگر آه کشم / سرتاسرِ آسمان ترک بر دارد . . . 


ادامه مطلب
[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

اى همسران پيامبر شما مانند هيچ يك از زنان [ديگر] نيستيد اگر سر پروا داريد پس به ناز سخن مگوييد تا آنكه در دلش بيمارى است طمع ورزد و گفتارى شايسته گوييد 32 و در خانه‏هايتان قرار گيريد و مانند روزگار جاهليت قديم زينتهاى خود را آشكار مكنيد و نماز برپا داريد و زكات بدهيد و خدا و فرستاده‏اش را فرمان بريد خدا فقط مى‏خواهد آلودگى را از شما خاندان [پيامبر] بزدايد و شما را پاك و پاكيزه گرداند 33

سوره احزاب آیات 32 و 33 

[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

چقدر خوب و روشن است نمای چشم های تو
نمی رسد ستاره ای به پای چشم های تو 
به ماه خیره می شوم فقط و گریه می کنم
دلم که تنگ می شود برای چشم های تو
و هی مرور می کنم نگاه اول تو را
وگر نمی رسد به من صدای چشم های تو
تو تا پلک می زنی به سجده می رود دلم
به پیشگاه اعظم خدای چشم های تو
شبی خراب می شود حصارهای فاصله
و آب می شود دلم به پای چشم های تو 

[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 وصيت نامه شهيد علي سهرابي
....دست از حمايت پير جماران، خميني كبير برنداريد و تا آخرين قطره ي خون از اين انقلاب و از آرمانهاي شهدا دفاع نماييد. براي شهادت من گريه نكنيد زيرا شهيدان زنده اند و نيازي به عزاداري و گريه و زاري شما ندارند. آنان مهمان پروردگار خويش اند و نزد پروردگارشان روزي مي گيرند.

[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پياز و خواص فراوان آن...
از پیاز به عنوان یک داروی ضدعفونی کننده استفاده می شود. مالیدن آب پیاز به صورت از ایجاد لکه ها جلوگیری می کند. و از مخلوط آب پیاز و عسل می توان به عنوان یک کرم ضد چروک استفاده کرد.
پیاز سرشار از ویتامین c، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد و اسید فولیک و مقدار کمی آهن، مس و روی است که تاکنون تحقیقات زیادی برای اثبات خواص آن صورت گرفته است.
خوردن پیاز در پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر است؛ چرا که پیاز با جلوگیری از کاهش مواد معدنی به ویژه کلسیم موجود در سلول‌های استخوانی از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
پژوهشگران دانشگاه برن سوئیس، ترکیبی در پیاز شناسایی کرده اند که از کاهش حجم استخوان و پوکی آن جلوگیری می کند. این ماده در پیش گیری در کاهش نیافتن مواد مصرفی ـ به ویژه کلیة سلول های استخوانی ـ تأثیر زیادی دارد.
پیاز یکی از گیاهان بسیار قدیمی است که انسان آن را شناخته و در غذای خود استفاده می کرده است در کتاب های پزشکان قدیم از پیاز به سبب داشتن الیاف و ویتامین ها و فلزات به عنوان داروخانه ای کامل نامبرده شده است.
مواد شیمیایی موجود در پیاز خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد. مواد «فلاونوید» از دچار شدن به انواع بیماری ها جلوگیری می کند و به وفور در پیاز یافت می شود.
پیاز برای پوست بسیار مفید است. زیرا خون را تصفیه می کند و در نتیجه رنگ چهره زیباتر و جذاب تر می شود.
همچنین پیاز به دلیل داشتن گوگرد باعث افزایش رشد موهای سر می شود. پیاز به دلیل داشتن آهک، دندانها را محکم می کند و باعث استحکام استخوان بندی بدن می شود... بنابراین خوردن پیاز در کودکان مبتلا به نرمی استخوان و سالمندان مفید است.
اگر سرما خورده اید، چند پیاز را برش داده و در نقاط مختلف خانه قرار دهید.... پیاز مانند یک دستگاه تصفیة هوا از ابتلای سایر اعضای خانواده به این بیماری جلوگیری خواهد کرد.
همچنین اگر خارج خانه غذا می خورید، پیاز را همراه آن مصرف کنید، زیرا ماده ای در پیاز وجود دارد که از مسمومیت غذایی حاصل از خوردن گوشت مانده جلوگیری می کند.
اگر شخصی به دلیل مصیبت وارده دچار حملات عصبی شده، پیازی را به دو نیم کرده و جلوی بینی او بگیرید.
"پیازچه" فواید متعددی دارد. به تازگی متخصصان علوم تغذیه فرانسه دریافته اند که پیازچه ادرار آور است زیرا ۸۵ در صد آن را آب تشکیل می دهد.
در پیازچه ۲۴۳ میلی گرم پتاسیم و ۴ میلی گرم سدیم و ۲۷ گرم کالری است.
دانشمندان دریافته اند که بخش سفید رنگ پیازچه دارای مواد قندی است که در ادرار کردن تأثیر می گذارد و بخش سبز آن ویتامین«ث» دارد که دستگاه دفاعی بدن را تقویت می کند. و ۲ میلی گرم ماده کاوتین پیازچه به بازسازی سلولها کمک می کند.
همچنین پیاز به دلیل داشتن ماده گلوکوزین که مشابه هورمون انسولین است، قند خون را تنظیم می‌کند.
گفتنی است، خوردن نصف پیاز متوسط در روز ۳۰ درصد از مقدار کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و به جای آن باعث افزایش کلسترول خوب خون می‌شود. پیاز منبع غنی نوعی اکسیدان است که از بروز سرطان در افراد جلوگیری می‌کند.
 این گیاه خوراکی از بیماری آب مروارید در چشم نیز جلوگیری می‌کند و بنابراین مصرف آن به افراد مسن توصیه می‌شود.
از دیگر خواص پیاز عبارتند از:
- قند خون و کلسترول را پایین می آورد.
- بوی آن میکروب های مضر را از بین می برد.
- قند خون را کاهش می دهد.
- از ابتلا به سکته جلوگیری می کند.
- قلب را فعال می کند و کلسترول را کاهش می دهد.
- گردش خون را تقویت می کند.
- به سبب داشتن آنتی اکسیدان، تنش و نگرانی را از بین می برد.
- الیاف غذایی آن دستگاه هاضمه را تقویت می کند.
- از سرطان ریه جلوگیری می کند. 

[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

می نویسم برای تو
برای تو ای دوستی که گذاشتن اسم دوست زیبنده ی توست
زبانم از بیان گفتنی ها در باب تو , قلمم از نوشتن خوبی ها
در وصف تو و چشمانم از دیدن سیرت نیکویت عاجز است.
خدا را با تمام وجودم شکر می گویم که دوستی همانند تو
را در مسیر رودخانه ی زندگیم قرار داد.
خداوند از نور بخشندگیش در تو گویی دمیده است که با
وجود آنکه تو را رنجانده بودم مرا بخشیدی.
در برابر خوبی هایت کاری نتوانم کرد
تنها این را بدان که طاقت دیدن مرواریدهای چشمانت و
تر شدن گونه هایت را ندارم.
طاقت دیدن سنگینی قلب ترک خورده ات و خرد شدن هر
تکه ی آن را ندارم.
طاقت دیدن ذره ذره فنا شدنت را ندارم.
می خواهم شادی واقعی زندگیت را برای لحظه ای کوچک ببینم.
خواهش می کنم نذار فنا شدنت را قبل از نیستی خود ببینم.
این را بدان با آنکه روزی از تو جدا خواهم شد ولی یاد تو همواره
در گوشه ی قلبم خواهد ماند و هیچ وقت نام زیبایت.....عزیزم
از قلب کوچکم محو نخواهد شد. 

[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

يا رب از فرط گنه نامه سياهم چه كنم
گر نبخشى زره لطف گناهم چه كنم
بسته گرديده زهر سو به رُخم راه نجات
ندهى گر تو در اين معركه راهم چه كنم
جز تو ما را نبود پشت و پناهى به جهان
بى پناهم ندهى گر تو پناهم چه كنم
يوسف افتاد بچاه از اثر بى گنهى
من زفرط گنه افتاده به چاهم چه كنم
بخشش و لطف تو پاينده تر از كوه بود
من كه ناچيزتر از يك پَرِ كاهم چه كنم
به هدف گر نخورد تير دعايم هيهات
به اثر گر نرسد شعله آهم چه كنم
سايه لطف تو از لطف اگر روز معاد
نشود شامل احوال تباهم چه كنم
كس به روى من «ژوليده» نگاهى نكند
نكنى گر تو هم از مهر نگاهم چه كنم 

[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

چشمه های خروشان تو را می شناسند
موجهای پریشان تو را می شناسند
پرسش تشنگی را تو آبی، جوابی
ریگهای بیابان تو را می شناسند
نام تو رخصت رویش است و طراوت
زین سبب برگ و باران تو را می شناسند
از نشابور بر موجی از «لا» گذشتی
ای که امواج طوفان تو را می شناسند
اینک ای خوب فصل غریبی سر آمد
چون تمام غریبان تو را می شناسند
کاش من هم عبور تو را دیده بودم
کوچه های خراسان تو را می شناسند.

قیصر امین پور 

[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پيامبر اکرم (ص): 

هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب می شود.  

[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]
صفحه قبل 1 ... 70 71 72 73 74 ... 146 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 291
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 465
بازدید ماه : 26499
بازدید کل : 306977
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس